2009. szeptember 28., hétfő

Narancslikőr házilag













A recept a Nova Szakácskönyvek-sorozat Házi Befőzés című könyvéből származik.
Az elkészítése a narancs fehér bundájának teljes eltávolításán kívül nem macerás. Ha magunknak, kedvtelésből csináljuk, egyetlen hátránya van: minél tovább nem nyúlunk hozzá, annál finomabb lesz, csak az a baj, hogy én általában nagyon kíváncsi vagyok...

Recept:3 narancs
1 narancs sárga héja
2 citrom
45 dkg cukor
1 dl víz
1 liter vodka

A cukrot a vízzel kb. 15 percig forralom, ha ez megvan, a lángról levéve beleöntöm a vodkát.
A narancsokat meghámozom, teljesen leszedem a fehér "burkát" is, és vékony karikákra szeletelem. A citromot ugyanígy készítem elő. Egy narancs héját - ebben se legyen fehér rész- vékony csíkokra vágom.
A gyümölcsöket és a héjat beleszórom a vodkás szirupba, és egy üvegtálban 10-12 napig lefedve érlelem, naponta felkeverem. Ha eltelt a megadott idő, sűrű szövésű szitán/gézen átszűröm, valamilyen szép üvegbe töltöm, légmentesen lezárom. Legalább egy hónapig- ez egy örökkévalóság!! - érlelem, de minél tovább, annál jobb.


Ezért gondoltam,hogy minél előbb osztom meg Veletek,annál jobb.Azt olvastam valahol,hogy három hónapig kell érlelni,nos ez néhány nap híján meglehet így is...de arra is gondoltam,talán több ideje van mindenkinek beszerezni az alapanyagokat,ha előre szólok:)
Jó kísérletezgetést,bár nekem előre kellett volna megcsinálnom,még lemaradásban vagyok.De én is fogok keverni egy szép nagy adaggal,és ha megvan,dokumentálom majd:)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó karácsonyi ötlet, köszönöm szépen!
    Időben elkezdhetem készíteni!

    VálaszTörlés
  2. Szeretném elkészíteni ezt a likőrt, de nem vagyok biztos benne, hogy az 1 dl víz elég lesz 45 dkg cukorhoz. :) Lehet hogy elírás történt? Vagy próbálkozzam így? Köszi a választ :)))

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Próbáld meg,mert a vízben fel fog oldódni a cukor,sűrű lesz,de nekem működött:)

    VálaszTörlés
  4. Szkeptikus voltam, de kipróbáltam és tényleg működik :) Köszi :)

    VálaszTörlés